Balaton egy kicsit másképp!

2021.08.22

Az IBCC-n és az NBBH-n fogott nagy halak reményében rengetegen keresik fel ezt a csodás vizet. Sok csapat volt már a parton és jobbnál jobb eredményeket értek el. Jó magam is eltöltöttem már több napot folyamatosan európa legnagyobb vizén, de mivel szeretem a kihívásokat, emiatt kicsit nehezíteni akartam a helyzeten. Ezután fogalmazódott meg bennem a cél, hogy mólóról és dobós módszerrel szeretnék egy szép halat fogni. Az elérni a kívánt súlyhatárt, amit 10 kilógrammban húztam meg, és ami sokaknak viccesen hangozhat, de aki volt már a mólós pecán a Balatonon, az tudja, hogy nem egyszerű sokszor még a kapásig eljutni sem.

Az elmúlt 4 hétben, minden egyes héten egy-egy éjszakát töltöttem a parton. Balatonon sok befolyásoló tényezővel találkozhatunk: időjárás, túristák hada, nyáron a bulihajó közlekedése nehezítheti a horgászatot. Balatongyörökön tavaly egy horgász és egy vitorláshajó összetűzése miatt július és augusztus hónapban hétköznap 18:00-tól, míg pénteken és szombaton 23:00-tól reggel 10:00-ig engedélyezett a horgászat a mólófejen. Ezen a 4 éjszakán más-más helyen és taktikával horgásztam.

A Taktikám

Első elképzelésem az volt, hogy spombal etetek egy kevés magmixet, és krushazott bojlit. Majd erre pop up-al és 24 mm-es bojlival megtöltött PVA tasakot dobok, amit az alapkeveréken kívűl, még 4 mm-es pellettel bolondítok meg. Az első három alkalommal ezt alkalmaztam, ahol többször még a 16 mm-es pop up-ot is faragtam kissé. Sajnos eredményt nem értem el, viszont volt részem viharban és volt, amelyik pecám csak 4 órán keresztül tartott.

Az a bizonyos éjszaka

Szerdára hidegfrontot jósóltak nappali 23 celciusfokos csúccsal, éjszakára pedig 13 fokot. Erre az estére csak 1 kg 20 mm-es Hot Sea-t és 1 kg tesztfázisban lévő golyót vittem. A spomb itthon maradt és csak dobócsövet vittem magammal. 8 órakor a mólón már markereztem a vizet. Találtam nagyjából 90 méterre egy hínaras részt, aminek a távolabbi oldalán kagylópad terült el. Az úszó körüli 5 m²-es területet etettem meg 2 marék bojlival ízenként.  A távolságot a mólófejen lévű hajópadlókhoz erősített bottartókon mértem ki. A szereléket nem variáltam túl, egyszerű helicopter szereléket alkalmaztam, amire egy 22 centiméteres bevonatos előkét tettem.

Elhúzta...!

A bedobás után óránként 5-6 szem bojlit csöveztem rá. Éppen alváshoz készülődtem, amikor éjjel 2 órakor a kapásjelző hangja kergette ki a fáradságot a szememből. A bevágást követően tudtam, hogy nem lehet pici hal. A 10 perces fárasztás alatt, úgy izgultam, mintha az életem első hala lenne a horgomon. Szákolás után a merítőbe nézve, tudatosult bennem, hogy valószínűleg megvan, amiért jöttem. Gyors fotózás után a mérlegelőt visszamérve a hal pontos súlya 9,8 kg volt. Nagyon közel voltam a célomhoz, de így is sikerként könyveltem el. A halat rengeteg köszönettel engedtem útjára, bízva abban, hogy egyszer még újra találkozunk. Az éjszaka hátralévő része már nyugodalmasan telt.

Tapasztalataim alapján az egyszerűség több eredményre vezetett. Egyetlen éjszaka alatt is lehet szép halat fogni a Balatonon, a partról. Kifelé menet a helyi horgászok kérdezték az este eseményeit és tőlük megtudtam, hogy nagyon rég nem fogtak ekkora halat a mólón. Ha bárki a nyaralást egybekötné egy kis pecával, annak üzenem, hogy nagyon megéri, mert a mólós horgászatnak szerintem hihetetlen varázsa van.